Valoració del projecte

Desprès d’haver realitzat les entrevistes descrites al Punt d’Orientació, i altres consultes referents a l’orientació amb els alumnes de 4t d’ESO, els vaig passar un qüestionari per tal de poder valorar el nivell de satisfacció i percepció que tenien d’aquest projecte.
El fet de passar un qüestionari de valoració als alumnes de 4t d’ESO que han participat del Punt d’Orientació, per una banda és utilitzat com a criteri d’avaluació del projecte dissenyat, permet conèixer l’opinió i satisfacció sobre aquest i si veritablement els ha servit per resoldre els dubtes i clarificar la seva orientació. A banda d’avaluar el Punt d’Orientació com a projecte concret també se’ls ha demanat la opinió d’aquest com a projecte complementari a l’assignatura d’orientació.
D’altra banda, ens ha permès conèixer la opinió que tenen sobre el projecte, saber quins són els aspectes que valoren més positivament i allò que canviarien.
Finalment passar un qüestionari als alumnes servirà a la meva tutora del centre de pràctiques per valorar la continuïtat o no d’aquest projecte i si vol introduir-hi canvis i millores.

Els resultats obtinguts en general reflecteixen que els alumnes estan satisfets amb les orientacions rebudes, és a dir, que han rebut la informació adient i que responia als seus dubtes i consultes. I que els ha servit per a clarificar i prendre decisions sobre com definir el seu futur.
D’altra banda, han valorat molt positivament la proposta de projecte, ja que ho han valorat com un espai necessari per poder parlar de forma individual, ja que a les classes no tenen aquesta oportunitat. En general consideren que a nivell d’orientació reben un nivell molt elevat d’informació per totes bandes, això consideren que els provoca confusions i fa que els costi ordenar i estructurar la informació disponible.
En relació a les opinions sobre el projecte les que han sortit repetides vegades en els qüestionaris són referents a:
-          El projecte va començar a mitjans del segon trimestre, cosa que els
alumnes consideren que és tard.
-          Preferirien que fos en un altre horari que no el de pati.
-          Els sembla que un dia a la setmana és poc.
-          Valoren molt positivament la oportunitat d’haver tingut entrevistes individuals.