dilluns, 2 d’abril del 2012

Benvinguts i benvingudes al bog de les meves pràctiques

Començo aquest blog amb la idea de donar a conèixer i poder-vos explicar com es produeix el desenvolupament de la meva estada a l'INS Joaquima Pla i Farreras com a alumne de pràctiques. M'agradaria que aquest fos un espai en el que jo descrigui, expliqui i expressi les meves vivències, sensacions, i experiències que pugui experimentar en el transcurs de les pràctiques. A la vegada que m'agradaria que fos un espai en el que tots i totes vosaltres poguéssiu opinar, preguntar i compartir aspectes relacionats amb les vostres experiències en els respectius centres de pràctiques.
Així doncs, desitjo que ens sigui un espai que en permeti generar un veritable aprenentatge i puguem conèixer i aprendre de les experiències que tots i totes viurem en aquestes pràctiques.

3 comentaris:

  1. Has fet l’esforç d’intensificar les teves intervencions al blog.
    Les entrades són en general molt descriptives. Hauries d’incorporar elements teòrics i reflexions personals.
    És positiu que hagis començat a intervenir als blogs de les companyes.

    ResponElimina
  2. Hola, Neus!
    Actualment estic fent l'assignatura de Orientació professional i moltes de les coses que estàs expressant en el teu blog m'han fet adonar-me de com important és aquesta assignatura. Jo treballo a parvulari i tot això em queda molt lluny, però és evident que és una de les possibles tasques que podem fer com a psicopedagogues. Ara mateix penso que tens un paper molt important com a orientadora, perquè estic seguríssima que les decisions de gran part de l'alumnat de batxillerat "està a les teves mans". El fet d'explicar-lis les opcions que tenen, descobrir-lis graus o CFGM que desconeixien, etc. ha de ser una experiència molt agradable!

    ResponElimina
  3. Hola Neus,
    Me parece muy interesante el trabajo que realizas con los alumnos de 4º de la ESO de orientación profesional. Cuando he leído tu experiencia me ha venido a la cabeza rapidamente una experiencia innovadora en este ámbito que realizaron tres profesores de Cantabria (comunidad autónoma donde vivo y trabajo),en este nivel de 4º. Lo denominaron LABORESO y consiste en realizar prácticas en un centro de trabajo durante dos semanas. La experiencia parece ser que se ha trasladado a otras comunidades autónomas y está teniendo mucho éxito entre el alumnado. Por lo que yo sé, lo suele coordinar el orientador del departamento de orientación y trabajan en coordinación con la Cámara de Comercio. Probablemente sea algo complementario a lo que tu expones en tu intervención. Enhorabuena por tu trabajo y por tu blog. Un saludo. Ana Sainz

    ResponElimina