Organització curricular de 4t d'ESO

Tal i com preveu el decret i amb l'objectiu d'orientar l'alumnat, s'han agrupat aquestes matèries en diferents itineraris:
  • Batxillerat:
  1. Llull
  2. Curie
  • Cicles Formatius:
  1. Edison
Itinerari Curie: recomanat per als alumnes que vulguin fer Batxillerat de ciències i tecnologia.
Itinerari Llull: recomanat per als alumnes que vulguin fer Batxillerat d'humanitats i ciències socials.
Itinerari Edison: recomanat per als alumnes que vulguin fer cicles de grau mitjà.
En aquest últim grup-classe es prioritzarà el treball competencial des de totes les àrees. Es posarà especial èmfasi en l’ús de metodologies de treball que permetin a l’alumne realitzar aprenentatges funcionals i assolir les competències necessàries per realitzar uns estudis posteriors de Grau Mitjà.
Al principi de curs es passaran proves de competències de 3r d’ESO i al final les proves d’accés a grau mitjà.

A cada itinerari cal triar tres optatives.
A l’itinerari de Curie i Llull una d’aquestes ja és obligatòria. Les altres s’han de triar dins d’una franja comuna ( numerant de l’1 al 4 per ordre de preferència).

Itinerari Curie:
-          optativa 1: Física – Química

Itinerari Llull:
-          Optativa 1: Llatí

A l’itinerari Edison s’han de triar tres ( numerant de l’1 al 4 per ordre de preferència):
- Informàtica
- Música
- Educació visual
- Francès
- Biologia – Geologia
- Tecnologia

Batxillerat orientat a Cicles Formatius de Grau Superior:
Aquest batxillerat s’adreça als alumnes amb projectes de formació més professionals que volen cursar un Cicle Formatiu de Grau Superior concret i no tenen l’opció d’un Cicle Formatiu de Grau mitjà afí que els hi permeti accedir-hi des de la Formació Professional o bé interessats amb Cicles Formatius de Grau Mitjà amb molta demanda i per tant amb poques possibilitats d’accés.
La finalitat d’aquesta modalitat de batxillerat és oferir una via per a què determinats alumnes puguin continuar els seus estudis, disminueixi el nivell d’abandonament i millorin les expectatives acadèmiques i personals. I, proporcionar una preparació acadèmica i professional que garanteixi l’assoliment de les competències necessàries per poder cursar un CFGS amb èxit.

S’articula amb matèries comunes més globalitzadores, amb matèries de modalitat més transversals i que s’apliquen al món empresarial (Cultura audiovisuals, economia de l’empresa,...), amb matèries optatives relacionades amb l’àmbit professional ( Estada a l’empresa, Formació i Orientació Laboral,...) amb el treball de recerca relacionat amb el món de les professions i amb la potenciació de l’Acció Tutorial.